top of page
Zoeken

Aanbod

Bijgewerkt op: 12 mrt. 2019


Eigenlijk is dit het meest gemakkelijke gedeelte van een verkoopgesprek. Wanneer jij in jouw analyse voldoen informatie hebt verkregen hoef je alleen nog maar de behoefte te koppelen aan jouw product of dienst.


Eigenlijk is dit ook precies hoe jij je aanbod overbrengt. Je benoemd zijn behoeftes en die vul je in met jouw product of dienst. Daarbij gebruik je enig enthousiasme om een positief gevoel mee te geven. Voel hierbij wel aan hoe het gesprek loopt. Verhoog het enthousiasme bij het aanbod met 1 à 2 stapjes. Wanneer het enthousiasme te groot is, zou jouw gesprekspartner het gevoel krijgen dat het te goed is om waar te zijn. Oftewel er ontstaat twijfel...


Houd je aanbod verwoording bij zijn behoeftes. Heeft jouw product of dienst nog meer geweldige aspecten, dan is de kans groot dat jij dit allemaal wil benoemen. PAS HIER MEE OP. Op dit moment is de koop nog niet rond en jij wil de persoon tegen over jou helpen met zijn koop. Wanneer jij meer benoemt dan wat de gesprekspartner nodig heeft, zal die persoon gaan twijfelen. Want hij heeft al die extra's niet nodig. Dus bij het aanbod alleen maar de behoeftes in vullen. Zo simpel is het. Die extra aspecten komen wel terug in de aftersales.


182 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Wat is salescoaching en hoe doe je het succesvol?

Salescoaching is het proces waarbij begeleiding, feedback en ondersteuning worden gegeven aan verkoopprofessionals terwijl zij werken aan het verbeteren van hun vaardigheden en het behalen van hun ver

Het belang van verkoop in het bedrijfsleven

Verkoop is een belangrijk onderdeel van het bedrijfsleven en kan het verschil maken tussen het slagen of mislukken van een bedrijf. Het doel van verkoop is om producten of diensten te verkopen aan pot

bottom of page